Bouwen aan de toekomst en groei van uw bedrijf

Verandering is de levenskracht van elke organisatie. Kunnen veranderen is pure noodzaak, maar waar en wat moet je veranderen? Sommige technologische ­ontwikkelingen gaan zo snel, dat ze bijna niet meer bij te houden zijn. De concurrentie (b)lijkt ook niet stil te staan, u moet steeds sneller aanpassingen doorvoeren binnen uw aanbod van producten en diensten, nieuwe klanten vinden en andere markt­segmenten verkennen. Herkenbaar?

Zeker voor veel managers binnen de industrie die wij spreken. Toch valt het op dat de focus bij technische bedrijven vaak op de techniek rondom producten, diensten of het productieproces ligt. Er is dan minder aandacht voor andere belangrijke aspecten. Managers blijken nogal eens moeite te hebben om:  

  • de juiste product/marktcombinaties te vinden;
  • de waardepropositie onder woorden te brengen;
  • de juiste prijsstelling te bepalen;
  • het portfolio samen te stellen;
  • op de juiste manier de markt en klanten te benaderen.

Allemaal aspecten van de bedrijfsvoering die te maken hebben met marketing, communicatie,­ ­sales en ook innovatie. Anders gezegd: de ­business development van uw organisatie.

Een vak apart

Bij business development komt het nodige ­vakmanschap om de hoek kijken. Sales is meer dan iemand iets verkopen. En communiceren doen we allemaal, maar het communicatievak is een specialisme binnen het marketingvak die meer skills vereist dan een stukje tekst aan papier toevertrouwen. Marketing is veel meer dan alleen reclame maken en innovatie gaat verder dan alleen een product ontwikkelen.

Innovatie heeft juist heel veel raakvlakken met marketing, communicatie en sales. Met name ook in een vroegtijdig stadium van het innovatie­proces.

Business development is te leren

Marketing binnen een technische omgeving is een vak apart. STEM verstaat dit vak en kan uw organisatie ook ondersteunen bij het op korte-, middellange- en lange-termijn creëren en leveren van waarde voor afnemers. En daarmee ook waarde voor uw eigen organisatie te realiseren.
Business development is dan ook ‘beter worden in je eigen business en het bedrijven van business’.

Vanuit onze kennis en ervaring in marketing, communicatie, sales en innovatiemanagement helpen wij u te bouwen aan uw toekomst. Onze missie daarbij: het bieden van perspectief aan uw marktpositie en groei  – ‘Linking your Future’.
Naast onze marketingopleidingen bieden wij managers en profesionals in een technische ­omgeving diverse vaardigheidstrainingen.
Ook kunt u bij STEM terecht voor individuele ­begeleiding van medewerkers en/of ondersteuning bij het opzetten of uitvoeren van uw ­marketingactiviteiten.

Neem gerust contact met ons op als u meer wilt ontdekken over de helpende hand die we bieden bij de business development van uw organisatie. Of uzelf en uw medewerkers verder wilt ontwikkelen. Alles met als doel het ontplooien van de  business van uw bedrijf: eXplore, eXplain, eXpand. Wie wil dat niet?

Hoe kies je de beste marketingtools voor jouw technische product of dienst?

> Upgrade je kennis van innovatie en marketing
> Haal meer rendement uit je klanten
> Groei vanuit duurzame waardecreatie

Meer weten over de principes van business development voor technische bedrijven?

Kom het ontdekken tijdens onze gratis online inspiratiesessie die we met regelmaat
verzorgen. Klik hier voor meer informatie.

STEM Industrial Marketing Community

Potgieterlaan 8
2274 GM Voorburg
Tel.+31 (0)6 204 275 84
contact@stem-imc.com
www.stem-imc.com

Nieuws van STEM-IMC